Wakacje na Dominikanie

O tym, jak łatwo zasugerować się opiniami innych i przede wszystkim odnieść błędne wrażenie co do kultury i sytuacji danego kraju przekonaliśmy się na wakacjach na Dominikanie. Już tłumaczymy dlaczego.

Wakacje w resorcie na Dominikanie

Gdy wylądowaliśmy na Dominikanie, Uber zawiózł nas z lotniska do resortu. Dziesiątki tysięcy metrów kwadratowych ogrodzonej i zamkniętej przestrzeni gdzie turyści z całego świata beztrosko spędzają czas i wydają ciężko zarobione pieniądze, które później trafiają do zagranicznego właściciela. Poza murami resortu nie było żadnego sklepu, właściwie nie było niczego w obrębie co najmniej jednego kilometra. Między sobą ludzie powtarzali plotki, że poza resortem jest niebezpiecznie i najlepiej nie wychodzić poza jego bramę.

Życie na wyspie to nie wakacje w resorcie

Po zakończeniu pobytu w resorcie chcieliśmy na własną rękę zwiedzić wyspę. Wypożyczyliśmy samochód i rozpoczęliśmy podróż dookoła wyspy. Pierwszy wyjazd z resortu skąd zostaliśmy zabrani do wypożyczalni, ukazał przepaść społeczno-ekonomiczną i kontrasty pomiędzy tym, co zobaczyliśmy w resorcie i tym jak w rzeczywistości żyją  ludzie na Dominikanie. Odebraliśmy samochód w wypożyczalni prowadzonej przez Rosjanina, który nie znał angielskiego, na szczęście trochę mówił po hiszpańsku, który jest językiem urzędowym na Dominikanie. Już wtedy wracaliśmy do resortu, który mieliśmy opuścić na następny dzień i zwróciliśmy uwagę na to, jak wyglądają w wielu miejscach dziurawe jak ser szwajcarski drogi i na warunki, w jakich żyją ludzie w miasteczkach i na wioskach. Wtedy to zaczęliśmy się zastanawiać, jak będzie wyglądał kolejny tydzień spędzony na wyspie i nasza dalsza podróż, a także czy dobrze zrobiliśmy, wybierając samochód jako środek lokomocji.

Wakacje na Dominikanie — zwiedzanie na własną rękę

Zwiedzaliśmy Dominikanę samochodem podziwiając piękno tego kraju i oglądaliśmy jego ubóstwo, którego nie można zobaczyć z resortu i nie pokazuje się go na poprawianych w programach graficznych zdjęciach prezentowanych przez biura podróży. Mieszkaliśmy w kilku miejscach, a w jednym z nich spotkaliśmy mieszkającego tam Polaka, który opowiadał nam o tym, jak toczy się tam życie i jak wyglądają tamtejsze realia. W czasie rozmów z ludźmi wszyscy podkreślali, że opowiadanie o niebezpieczeństwach czyhających na turystów na Dominikanie to tylko resortowa legenda. Jeżdżąc po wyspie jedliśmy lokalne jedzenie i kupowaliśmy lokalne produkty w miejscowych sklepach co bardzo polecany. Nie tylko wspieramy wtedy lokalna ludność, ale tez poznajemy miejscową kulturę i lokalną kuchnię.

Wakacje na Dominikanie — co warto zobaczyć

Nasze obserwacje wydają się być uniwersalne, bo w czasie naszych poprzednich podróży mieliśmy podobne odczucia i podobne doświadczenia — dlatego zwiedzamy na własną rękę. Oczywiście podróżując do obcego kraju zawsze trzeba zrobić rozeznanie i upewnić się, gdzie i kiedy można bezpiecznie podróżować na własną rękę. Zdrowy rozsądek jest tutaj zawsze najlepszym doradcą.

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.